Läsarrecension

Sanna tycker att jag ska recensera Linda Bloms blogg då den tydligen skall vara Värmlands största.
Vet inte hur jag har kommit in på det spåret, men är tydligen värmlänningar, hatade eller inte, som gäller i min blogg. Men jag ska försöka vara neutral även om en hundälskande Värmlänning kan vara det mest skärmmande jag kan tänka mig.

Grundiden med Lindas blogg är alltså frisörtips, hårtips. Och det kan ju alltid vara bra, att veta vilken inpackning man ska använda.
Självklart är detta som de flesta andra populära bloggarna en konsumera-mera-blogg. Många inlägg går ut på att göra reklam för den hårprodukten, den butiken mm. Förstår att folk som har en populär blogg som de lägger ner tid på vill tjäna pengar. Är ju nästan dumt att inte ta den möjlighten när den finns.
Men någonstans måste ju gränsen dras. Vad skulle ni tycka om det var 50% reklam när ni tittade på tv?
Men mitt mål är ju att se vad NI gillar med bloggen. Hitta det som är läsvärt.
Och klart det kan vara bra att få tips från en frisör när man ska köpa platt/locktång. Och finns nog ett par rba tips att hitta i bloggen, nu har jag själv aldrig använt hårpackning, locktång eller något annat än lite vax i håret.

Däremot så ser jag det som jag ser i så många andra bloggar, i princip alla de största bloggarna gör det. Uppräkning.
Det här har jag gjort idag. Skrivs inte om vad som gjort, nej då, det räknas upp. Piffa det med ett par bilder på en fin kaka, en kopp kaffe eller en hund så har du en populär blogg.
Och jag har just hittat något som jag är mindre intresserad av att läsa om än folks heminredningar. Deras Sims inredningar. KOM IGEN! Lovar att det finns 2-3 läsare där ute som dessutom sätter igång sims direkt och gör samma inredning som Linda. Det vore direkt skrämmande!

Tyvärr hittar jag inga video inlägg från Linda d jag gärna skulle hört hennes värmlänska, så det var en besvikelse.
Så till slutbetyget, Linda få 2 av 5 även hon. Välgjord blogg som är snygg med fina bilder, lite tips om hår och design, några bilder på hundar. Inget som fångar mitt intresse, inget som är unikt, men vill du läsa ännu en "dime a dussin" blogg om kläder, hår och ljusstakar från sia är Lindas blogg något för dig
EDIT: Sanna tipsade just mig om att det fanns klipp, tyvärr var inte Lindas värmlänska så grov, lät mer som om
hon var från Norrköping.
Däremot var hennes stylingtips vettiga!




Bilden är stulen från blogg.vf.se

Kommentarer
Postat av: Sanna

finns massa videoklipp på linda här

http://lindablom.se/category/stylingtips.html och här http://lindablom.se/category/flatteknik.html

2010-02-19 @ 13:00:39
Postat av: idah

eftersom hon har en frisörblogg tycker man kanske att hon borde lägga upp mer tips om hår och sånt.. men ibland är verkar de som att minst 70% av hennes blogg består av reklam, vilket gör att bloggen blir grymt jäkla tråkigt -.- läste hennes blogg förut för något år sedan men tröttnade ganska snabbt på all reklam hit och dit.

2010-02-19 @ 13:21:35
URL: http://idahmagdaleena.blogg.se/
Postat av: Anna

Minus - Håller med dig. Förstår inte alls hur hennes blogg kan vara "stor". Tråkig och inget vidare unik blogg som består av massa köpmaniska inlägg. Har vart inne sporadiskt mer förr men insåg att hennes "skrivande" inte alls fångat mig.



Plus- Fin design



PS. Bra blogg du har :)

2010-02-19 @ 15:52:09
Postat av: Henrik

hej hej:)

fin blogg, allt bra med dig?:)



nu har carola gjort ny skandal, kolla in min blogg, så ser du vad hon gjort, patetiskt!

2010-02-19 @ 16:37:59
URL: http://hennriksvensson.blogg.se/
Postat av: Anonym

tjena! Jag måste berömma dig för din blogg,fin och bra:D Det är inte så lik min blogg,men jag gillar din alf!:) Min blogg har en snygg design och roliga inlägg,men jaja.. Bra blogg har du i alf :D



kram på dig!

/ http://housebunny.blogg.se

2010-02-19 @ 19:51:24
Postat av: Wictoria

Cool blogg måste jag säga.

2010-02-19 @ 21:21:33
URL: http://wictoriia.blogg.se/
Postat av: amanda

Tror jag ska börja blogga om bloggar som bloggar om bloggar :D haha bara för att se hur långt det kan gå......



(inget negativt menat nu)

2010-02-19 @ 22:22:35
URL: http://liteamandaforandra.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0