Stina-Lee

Har vi kommit till Stina-Lee. Har haft lite koll på hennes blogg förut, då hon står för ett ideal jag föraktar.
Det vill säga Anders "tjockis" Svensson kvällar med Tacos och Lets Dance.
Tdigare, innan Stina fick barn, handlade hennes blogg just om Tacos och dagens outfit.
Nu har bloggen genomgått en förändring. Mer inredning, längre inlägg och mer vuxet.
Tyvärr för hennes del så missar hon målet totalt. De bloggar hon nu försöker konkurrera med ligger mil före henne i vad gäller språk, insikt och framför allt kvickhet. När jag läser Stina tafatta försök till diskussion hör jag bara henne mala på med sin entoniga Linköpingsdialekt. Kommer ingen vart, upprör inte, knappt så man ens sitter och nickar med. För de saker hon tar upp eller pratar om är så jävla grått så man somnar när man läser.
Reklamen däremot är kvar, tävling hit, gå in på hemsidan här. Undrar om hon fortfarande säljer hår?

Så vad är slutsatsen efter att ha läst Stinas blogg?
Stina borde sluta försöka nå en vuxnare publik då hon inte har de som krävs för att konkurrera med de bloggarna som hon ska ta läsare ifrån. Bättre då att hon fortsäter äta tacos och ladda upp bilder på vad hon har på sig, för tydligen så fungerade det.
Men vem vet, hon har utvecklas en del, även om hon faller platt i sina försök nu. Så kanske ramlar jag in på hennes blogg om 6 månader och ser att, ja det här kan jag tänka mig att läsa. Men jag tvivlar på det.

Stinas blogg förtjänar tyvärr inte mer än 1 av 5. Just för att jag ine kan hitta något som lockar. Kanske att en annan mamma i 20 års åldern med samma intellektuella nivå kan finna nån typ av gemenskap med Stina.
Men blir nog inte många läsare kvar ändå.


Hittade ett klipp på youtube, lämna Stina-Lee ifred!




Så till dig ber jag om ursäkt

Kommentarer
Postat av: Linnéa

Mmm, jag säger inte att du har fel, men har du tänkt på att hon kanske inte söker någon publik? Att hon helt enkelt skriver för nöjes skull och inte för att få läsare (för det kan ändå inte vara det enda och viktigaste målet i världen???)? Hade hon gjort det hade hon såklart uppdaterat mycket oftare och skrivit om sin unge osv, sånt läsare vill höra men hon egentligen inte vill göra. Sen när jag har vart och kikat på hennes blogg får jag intrycket av att hon egentligen fortsätter blogga mycket för att hon känner lite press från gamla trogna läsare som hänger kvar. Hon hade säkert kunnat släppa bloggen helt och gått vidare i livet om det inte fortfarande funnits de som vill veta hur hon har det, vilket säkert satt sig på hennes samvete.



Bara för att sätta lite saker i perspektiv.

2010-02-17 @ 19:20:08
Postat av: Sneki

Hoppas du haft en bra dag :)

2010-02-17 @ 19:32:41
URL: http://ssneki.blogg.se/
Postat av: Bloggdistans

Hej Linnea.

Mycket möjlig att det är som du säger, och klart det finns folk som skriver blogg utan att söka publik. Men i och med att hon är eller har varit en av de större bloggarna måste jag ju recencera den ur läsarens synvinkel.

Att hon tappat lusten kan ju mycket väl vara en anledning, och då får vi önska Stina-Lee lycka till i det framtida livet.

Hon blir säkert saknad som bloggare av många,jag är

inte en av dem

2010-02-17 @ 22:43:23
Postat av: Melinda Dalin

hahaha wtf e de där för karl då :D

2010-02-17 @ 23:51:52
URL: http://melindalin.blogg.se/
Postat av: Cicci

gillar inte rikgti hennes blogg heller..

2010-02-18 @ 09:01:20
URL: http://ceciliadecker.blogg.se/
Postat av: carina

Förresten så är hon från Lidköping och inte Linköping. Gör din research innan du ger kritik till folk. Undrar vad folk skulle ge denna mediokra blogg för betyg om de fick chansen. Hit kommer jag inte tillbaka gäsp

2010-02-20 @ 13:36:41
Postat av: Bloggdistans

Svar till Carina:

Linköping, Lidköping, vem fan bryr sig, småstad som småstad. Kunde lika väl varit Jönköping.

Nej alla kan ju inte tycka om min blogg, men får jag den medioker nog kanske jag kan ligga bland de mest lästa snart jag med :)

2010-02-20 @ 13:54:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0